27.2.14

חלל תצוגה של דלתות חמדיה בעפולה

אני אוהבת לתכנן חללים ציבוריים, התמודדות עם נושאים חדשים מרתקת אותי, לתכנן חלל שאינו שיגרתי זה מאתגר ומרענן. התבקשתי לתכנן את חלל התצוגה החדש של דלתות חמדיה בעפולה ומיד שקעתי בשאלות קיומיות - דלת - מה היא מסמלת? דלת פתוחה? דלת סגורה? מה מסתתר מאחוריה? האם עולם אגדי ? או רק מטבחון? כיצד ניתן לייצר עולם של דלתות?
חלל תצוגה דלתות חמדיה בעפולה, עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות, צילום: שי ווילקינס

נבחר חלל פינתי בבניין מסחרי ונקבעה פרוגרמה: שתי עמדות מכירה, אזור המתנה, מטבחון, שרותים וכמה שיותר דלתות לתצוגה. התכנית בצורת משולש היוותה אתגר בפני עצמה.
חלל התצוגה לפני השיפוץ
הרעיון המרכזי בעיצוב היה לייצר עולם של דלתות, מקום שניתן לשוטט בו בין עמודים וקירות ולהיות מוקפים בדלתות מכל עבר. יצרנו שערים גדולים החובקים את החלל  וע"י הצבת קירות נמוכים מנותקים יצרנו מעברים פנימיים שלאורכם מוצגות הדלתות. 
לאחר בחינה של מספר חלופות , נבחרה חלופה אשר יצרה שני מעברים פנימיים , שמעניקים חוויה ייחודית ושונה אחת מהשניה. מעבר אחד מדמה מסדרון ואנו יכולים להתרשם מהדלתות באופן דומה לזה הקיים ברב הדירות, המעבר השני פחות שיגרתי ויוצר חוויה מיוחדת של שיטוט בעולם של דלתות.
כל קירות המעטפת נצבעו באפור כהה, ואילו הדלתות מוצגות על רקע קירות לבנים על מנת לתת לכל דלת את הכבוד הראוי לה.

תכנית עיצובית ותכנית תקרה עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות
לחלל היו מספר נתוני פתיחה שדרשו התחשבות –
חזית הזכוכית של החלל פונה לצד מערב שטוף השמש, קרני השמש חזקות, מסנוורת  ומחממות את הטמ"פ בחנות. על מנת לחסום את כניסת קרני השמש, יצרנו 3 מקטעי קיר המשמשים כחלון ראווה, מציגים את הדלתות לרחוב וגם חוסמים את קרני השמש החמה.
סקיצה ראשונית לתכנון חלון הראווה של החלל, עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות

סימון ובנייה של קירות אלכסוניים בחלל משולש התגלתה כמשימה לא פשוטה ודרשה מהקבלן הרבה אורך רוח ושימוש בלייזר, חוטים, סרגלים ומה לא.  
תמונות מתהליך הבניה. עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות
צבעי הלוגו של דלתות חמדיה שולבו בעיצוב ע"י מתן נקודות צבע ירוקות ברחבי החלל ובחירה בקירות בצבע לבן, שחור וירוק בחזית. 
דלתות חמדיה ייחודיות  בתחום הדלתות הציבעוניות, כך שלשמחתי יכולנו להציג דלת כחולה, ירוקה, אדומה ושחורה. דגם נוסף שאהוב עלי במיוחד הוא זה המשלב דלת צבעונית וזכוכית בסגנון של פעם.
בחלקה הפנימי של החנות ייצרנו מתקן דלתות נשלפות אשר מכיל 20 דלתות, מתקן הדלתות מאפשר תחלופה ועידכון של הדלתות ללא צורך בשינוי מבני בחלל.
חלל תצוגה דלתות חמדיה בעפולה. עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות, צילום: שי  ווילקינס

חלל תצוגה דלתות חמדיה בעפולה. עיצוב: שירלי נחמנה אדריכלות צילום: שי ווילקינס
כמו שאומרים "כשדלת אחת נסגרת אחרת נפתחת במקומה" ואנו ממשיכים להרפתקאות חדשות.


אין תגובות: